top of page

Шкільні новини

«Діти: історії однієї країни»

Сьогодні відбулася презентація книги «Діти: історії однієї країни».

Але як розпочиналось створення книги?

А розпочалось все у вересні 2016 року з бажання, з появи простору творчої майстерні «Зелений ключ» у спеціалізованій школі I–III ступенів з поглибленим вивченням англійської мови No 85 в Києві в Україні. Я на той час, будучи матір’ю дитини-першокласниці і одночасно студенткою Міжнародного інституту глибинної психології, де проходила навчання за програмою зі спеціальності практична психологія, спеціалізації «Психоаналіз», організувала як член батьківського комітету відповідальний за творчий розвиток дітей, перший майстер-клас по виготовленню котиків із флісу, який був цікавий дітям. Так народилась ідея творчого простору і сам простір, у якому кожен учасник залежав від якості комунікації з іншим, де говорили одне з одним, намагалися почути, але ніхто нікому нічого не нав’язував.

Згодом з’явився і другий майстер-клас, третій.

Модель «Зеленого ключа» полягає у функції аналітика, вербалізації, введення дитини в простір мови. Аналітик виступає в ролі Іншого, третього, розмовляючи з дитиною, озвучуючи її бажання і почуття або те, що вона намагається сказати своїм батькам (вчителю).

Аналітик виступає в ролі комунікатора між дорослим і дитиною, задає структуру ззовні встановленням правил. Передбачається наявність трьох суб’єктів: Дитини, Батьків (Вчителя), Аналітика. Це дозволяє дитині швидше соціалізуватися і вибудовувати відносини як зі своїми батьками (вчителем) так і з іншими людьми.

Структура мови «Зеленого ключа» може бути охарактеризована через метафору «займенника». «Займенник – це повнозначна змінна частина мови, яка вказує на предмети, ознаки або кількість, не називаючи їх, і відповідає на питання хто? Що? Який? Чий? Котрий? Скільки? Конкретне лексичне значення займенників виявляється тільки в контексті, коли мовець співвідносить їх з певними іменниками, прикметниками та числівниками».

Структура взаємодії в просторі «Зеленого ключа» здійснюється за рахунок учасників, що в ньому знаходяться. Ціль роботи – розвиток дитячої особистості, з урахуванням «найвищих інтересів дітей.»

«Зеленим ключем» запропонована модель роботи, яка спрямована на укріплення «Я» дитини. Так вона має можливість реагувати на те, що її турбує (конфлікти) будь яким способом але тільки не несвідомо. Формулювання історії й використання її – це те, що розвиває здібності дитини до сублімації «Я» і символічної переробки конфліктів.

Я щиро дякую за підтримку та схвальну рецензію Доменіко Козенцо, Валерію Дорожкіну; за професійний переклад французькою мовою Галкіній Олені Миколаївні, за чуттєвий переклад українською та англійською Глушковій Катерині; Бурлаці Ростиславу за видання книги; Федуновій Тетяні Миколаївні, Бугаєнко Світлані Олександрівні, батькам дітей, дітям за бажання до співпраці та всім людям, які допомагали з’явитися цій книзі на світ.

Книга представляє інтерес для дітей, підлітків їх батьків, а також для психоаналітиків, психотерапевтів, психологів та широкого кола читачів, які цікавляться душевним життям людини.



5 переглядів0 коментарів

Comments


bottom of page